V následujícíh odstavcích  jsou popsány vybrané příklady řešení s využitím námi dodaných aplikací. Podrobnější seznam Vám zašleme na vyžádání.

Pro některé vybrané projekty typových oborových řešení je Vám k dispozici podrobnější popis ve formě Případové studie. Tyto si můžete zobrazit v submenu pod Referencemi , případně je lze i stáhnout jako soubor v PDF formátu.

 

Smurfit Kappa Packaging Czech, Žimrovice, Brno          

Podnik je významným výrobcem a prodejcem kartonáže z vlnité lepenky a výrobcem obalů z uvedených z kartonáže. Systém MAGIS je v podniku provozován od roku 1994 a je průběžně aktualizován novými verzemi a doplňován o nové funkce. Systém slouží pro komplexní řízení obchodních a výrobních procesů a s návazností na následné zpracování účetní, které je realizováno pomocí celopodnikové aplikace SAP R/3. 

Systému MAGIS CB je v podniku využíván pro klíčové podnikové procesy a poskytuje vysoký stupeň automatizace těchto procesů. Aplikace umožnila v podniku aplikovat zásady štíhlé výroby (lean manufacturing):

  • Prodej. Vstup obchodního případu, smlouvy, styk se zákazníkem, správa ceníků a automatické ocenění požadavků. Sledování obchodního případu.
  • Výroba a technologická příprava výroby. Příprava výroby, normy, kalkulace nákladů.
  • Řízení zakázek výroby a detailní plánování výroby. Vazba na řídící výrobní systémy (řídící systém zvlňovacího stroje, řízení válečkové dráhy, automatizovaný lis, ...). 
  • Kalkulace nákladů, profitabilita zakázek, profitabilita podle druhů výrobků. 
  • Odvádění hotové výroby a expedice. Automatické (bezobslužné) odvádění výroby podle palet., evidence expedičních skladů, distribuce k odběrateli, vyúčtování vzhledem k odběrateli.
  • Řízení kvality. Evidence a vyhodnocování měření jakosti výrobků. Atesty. 
  • Zásobování. Materiální zásobování speciálním materiálem, výrobní mezisklady.
  • Certifikace FSC / PEFC. Řízení a kontrola výrobního procesu s ohledem na požadavky certifikace. např. detailní monitoring pohybu materiálu. . 
  • MES, tj. detailní a plně automatizovaný monitoring výrobních procesu. 
  • Vazba na účetní systém SAP R/3. 
  • MIS, velmi obsáhlý Manažerský informační systém pro detailní pokročilou analýzu prodeje a detailní analýzu nákladů na výrobu. Komplexní a pružná podpora pro manažerské řízení a rozhodování. Analýza a rozbory dat především z oblasti obchodu, financí a výroby. Systém čerpá data přímo z primárního systému MAGIS, kvalitně je prezentuje a provádí jejich analýzu.

 

AGROP NOVA a.s. , Novatop       

Přední evropský podnik v oblasti dřevo-výroby. Podnik vyrání vícevrstvé velkoplošné masivní desky (SWP) a také složitější výrobky z SWP desek: montované masivní panely pro dřevostavby (stavební systém NOVATOP), dřevěné podlahy, nakonec jako vedlejší produkt lisované brikety. Provozovny společnosti jsou v Plumlově (sklad řeziva, sušička), Ptení (sklady, hlavní výroba) a Opavě (administrativní centrum, vedení společnosti).
Systém MAGIS PRO pokrývá v podniku veškeré klíčové obchodní procesy:

  • Ekonomické agendy (účetnictví, styk s bankou, finance)
  • Skladové hospodářství, tj. materiálové zásobování, nákup materiálu a surovin, evidence výrobních meziskladů (polotovary, rozpracovaná výroba). Využívá značení skladových položek (např. balíků řeziva) etiketami s bar.code a pro evidenci jsou využívány mobilní terminály. 
  • Obchod, správu kontraktů, kontrolu kredibility zákazníků. 
  • Plánování a řízení výroby, technologickou přípravu výroby (kusovníky, normy spotřeby s ohledem na kvality řeziva a dřevinu). 
  • Evidenci mezioperačních skladů a rozpracované výroby. 
  • Značení výrobků, expedici výrobků. 
  • MIS, propracovaný manažerský informacní systém, který zastřešuje celou aplikaci a poskytuje detailní analýzy především obchodních dat. 

Veškeré lokality jsou napojeny na centrální aplikační a databázový server.  
Podrobnější popis aplikace je uveden v samostatném dokumentu - případové studii, podrobnosti k aplikaci MIS v podniku také zde.

 

Řetězárna a.s., Česká Ves     

Podnik je tradičním výrobcem svařovaných a uzlových řetězů a výrobcem obdobných výrobků. Do vyráběného sortimentu patří např. různé typy řetězů pro osobní i nákladní automobily, autobusy a traktory (sněhové, záběrové, ochranné). Tradice tohoto podniku, který sídlí v oblasti Jeseníků, sahá do roku 1894.
V současné době podnik zaměstnává cca 450 pracovníků, většina produkce je směrována na export.
Systém MAGIS je v podniku provozován od roku 1995 pro oblast ekonomického zpracování a zásobování. V roce 1999 byl systém MAGIS rozšířen o nové moduly pro řízení a plánování výroby a komplexní sledování obchodního případu.
Systém MAGIS Pro byl implementován v rozsahu následujících modulů:

  • Účetnictví a výkaznictví, Finance, Majetek
  • Mzdy a personalistika
  • Zásobování - materiálové sklady, výrobní mezisklady
  • Obchod, objednávky odběratelů
  • Celní řízení
  • Technologická příprava výroby, kalkulace
  • Řízení a plánování výroby, dílenské řízení výroby
  • Expedice a fakturace 

Aplikace zohledňuje řadu specifik v podnikových procesech, zvláště pak v procesu řízení výroby, které souvisejí se specifiky vyráběného sortimentu (délkový řetěz).

 

Strojírna Vehovský s.r.o.     

Firma Strojírna Vehovský s.r.o. je menší strojírenská firma (cca 50 pracovníků) orientující se ryze na zakázkovou strojírenskou výrobu. V současné době firma provádí práce opravy a prodej použitých kovoobráběcích a tvářecích strojů a především kovoobrábění na klasických i CNC obráběcích strojích. Tato činnost spočívá především ve výrobě dílců vyráběných a dodávaných většinou podle výkresové dokumentace zákazníka (např. dílce pro automobilový průmysl). 

Pro firmu uvedené činnosti představují poměrně velké množství menších zakázek. Část zakázek jsou opakované požadavky na opakovatelné výrobky. 
V podniku je provozován od počátku roku 2004 aplikace MAGIS Lite, která je určen právě pro menší instalace. O nasazení systému MAGIS Lite bylo managementem podniku rozhodnuto především z důvodu najít vhodné nástroje pro podporu prosté výrobní evidence a především pro plánování a rozvrhování práce.
MAGIS Lite byl později rozšířen na komplexní řešení MAGIS PRO a je nyní provozován na celkem 15-ti pracovních stanicích. Pokrývá následující firemní agendy a procesy:

  • Účetnictví a finance
  • Mzdy a personalistika
  • Zásobování materiálem
  • Řízení zakázek výroby 
  • Technologickou přípravu výroby
  • Dílenské řízení výroby
  • Plánování výroby
  • Expediční sklad a fakturaci 

Podrobnější popis aplikace je uveden v samostatném dokumentu - případové studii.

 

Technické služby Opava, s.r.o.      

Hlavní náplní podniku je poskytování služeb pro stálé odběratele. Zákazníky podniku jsou převážně obce v katastru jeho působnosti a dále podniky a občané tamtéž. Řadu služeb poskytuje podnik jménem svého zřizovatele, tj. města. 
Komplexní řešení MAGIS PRO je ve firmě využíváno pro řízení všech klíčových procesů, tj. ekonomických, logistických, pro řízení a vyhodnocení zakázek služeb, a to včetně specifických služeb, jako jsou doprava, správa hřbitova a svoz odpadu, čistota města a zahradnictví. 
Aplikace reflektuje značná specifika v řídících procesech v organizacích tohoto typu. Zajišťuje přesný přehled o hospodaření jednotlivých útvarů podniku a o profitabilitě jednotlivých zakázek (akcí). 

Aplikace dnes přestavuje vzorovou implementaci obecného řešení MAGIS TS – Služby, které je odvětvovou modifikací obecné aplikace MAGIS PRO. Aplikace MAGIS TS – Služby je určena právě pro podniky technických služeb, a to bez ohledu na jejich velikost. 

Podrobnější popis aplikace je uveden v samostatném dokumentu - případové studii.

 

OK STS Toužim a.s.     

Firma OK STS je střední strojírenská firma s cca 350-ti zaměstnanci. Hlavním výrobním programem je konstrukce a výroba palet (včetně plastových dílů), především pro automobilový průmysl. Jedná se zčásti o výrobu typizovaných výrobků a zčásti pak o ryze individuální výrobu podle specifikace odběratele.  

Z hlediska organizace lze tuto výrobu charakterizovat jako ryze zakázkovou řízenou požadavky odběratelů, výroba na sklad je minimální (pouze vybrané díly). 
Požadavkem vedení firmy při zadání projektu bylo vytvořit podporu pro řízení požadavků odběratelů a výrobních zakázek, které z těchto požadavků vyplývají. Důraz byl kladen na přesné a věrohodné sledování průběhu zakázek včetně sledování naběhlých náklady. Dále byla požadována podpora pro zavedený systém odměňování pracovníků na základ splnění úkolu a dělení stanoveného prémiového bonusu pro zakázku. 

Systém MAGIS PRO je ve firmě využíván pro řízení ekonomických, logistických a výrobních procesů. Implementace byla zahájena koncem roku 2002 (ekonomické moduly a zásobování) a v rámci následné etapy v průběhu roku 2003 bylo provedeno rozšíření o výrobní moduly. 

MAGIS PRO pokrývá v podniku následující typy procesů:

  • Finanční účetnictví, účetnictví a kontroling. 
  • Evidence a správa majetku. 
  • Zásobování, nákup. 
  • Technologická příprava výroby s vazbou na konstrukční systém (AutoCAD, CATIA). 
  • Obchod (poptávky, nabídky, objednávky). 
  • Řízení zakázek výroby, výrobní plán. 
  • Dílenské řízení výroby, vazba odvedených výkonů na mzdový systém. 
  • MES, detailní monitoring výrobních operací v režimu start - stop. 
  • Kalkulace nákladů, výpočet prémiových bonusů podle výkonů pracovníků.

Systém je nasazen pro cca 30 aktivních uživatelů.

 

LQZ, Opava – aplikace JOKR pro organizátora barterových obchodů     

Softwarová aplikace JOKR je komplexním softwarovým řešením pro organizaci a vypořádání barterových obchodů a pro organizaci barterových clearingových center. Aplikace vede barterové účty klientů, zachycuje pohyby na účtech, sleduje barterové úvěry a jejich čerpání, provádí a kontroluje vzájemné zúčtování pohybů barterových prostředků mezi klienty. Řeší informování klientů o stavu a pohybech prostředků na jejich účtech.

Aplikace mimoto eviduje nabídky a poptávky klientů, které jsou pravidelně vyhodnocovány (párovány), umožňuje vytvářet a evidovat dokumentaci, spojenou s nabídkami a poptávkami. Eviduje realizované barterové obchody a jejich vyrovnání. 
Aplikace poskytuje analytické a rozborové informace o vnitřním fungování struktury organizátora barterového trhu a rozborové informace o obchodním působení.
Systém JOKR podporuje víceúrovňovou distribuovanou organizační strukturu firmy - organizátora barterového trhu (např. pobočka, národní centrála, mezinárodní centrála). Struktura firmy může být mezinárodní a je tudíž v systému JOKR možný mezinárodní barter a jeho zúčtování.

Aplikace je příkladem rozsáhlého komplexního a také specifického softwarového řešení, které bylo od A do Z vytvořeno naší společností.

 


    ♦ ♦ ♦   Podrobnější seznam referenčních instalací Vám zašleme na vyžádání   ♦ ♦ ♦